czwartek, 15 marca 2018

              Santa Montefiore

 "Spotkamy się pod drzewem ombu" 

 Autor:Santa Montefiore

 Tytuł:"Spotkamy się pod drzewem ombu"

 Wydawnictwo:Świat Książki

 Liczba stron: 560

 Data wydania:2002

 Źródło:własny zakup

  Literatura piękna

 

    Dziś chciałabym przedstawić wam kolejną książkę, do której co jakiś czas powracam myślami i nadal pełni honorowe miejsce na półce wśród innych tomów.Powieść tą czytałam bardzo dawno,jako nastolatka.Byłam nią niezwykle urzeczona i czytałam wręcz jednym tchem.Dziś po kilkunastu latach znów do niej powróciłam by odświeżyć losy bohaterów i całą historię i również się nie zawiodłam!Nadal wzrusza do  łez.Tyle o mnie a teraz może czas na recenzję :)!

  Książę tę można zaliczyć do wielkiej sagi rodzinnej opisującej zawiłe losy swoich bohaterów.Osadzona jest ona w czasach współczesnej Argentyny. Opowiada ona o losach małej Sofi i całej jej wielkiej rodziny.Ludzie Ci żyją na pięknym ranczu wśród bliskich i znajomych.Urzekające piękno przyrody jest dodatkowym atutem opisanym w książce.

 Piękna,mała dziewczynka jest oczkiem w głowie wszystkich.Wszystkich oprócz własnej matki.Jest rozpieszczana ,niezwykle uparta i zadziorna.Jest szczęśliwa i pełna radości.Dorasta wśród innych dzieci z bliższej i dalszej rodziny.Wszystko zmienia się diametralnie gdy poznaje czym jest miłość.Niestety ta pierwsza miłość nie jest dla niej zbyt łaskawa.Sofia zakochuje się w swoim kuzynie Santim.Jest to miłość z wzajemnością ale zakazana przez więzy rodzinne.Początkowo młodzi wdają się w namiętny romans i ich miejscem schadzek jest właśnie tytułowe drzewo rosnące na uboczu.Piękne chwile nie trwają jednak wiecznie.Romans wychodzi na jaw,rodzina obawia się upokorzenia i skandalu.Dla dobra ogółu rodzice postanawiają wysłać młodziutką Sofie do Europy aby rozdzielić kochanków. Dziewczyna czuje się tą całą sytuacją niezwykle zraniona i zrywa kontakt z bliskimi.Układa sobie życie na nowo jednak ta pierwsza,zakazana miłość wciąż nie daje jej spokoju.Do Argentyny wraca po długim czasie w związku z rodzinną tragedią.Obawia się tego niezmiernie gdyż nie wie jak jej serce upora się z widokiem tego pierwszego ukochanego.Czy miłość da się zapomnieć?Wyrzucić wszystko z pamięci?

 Książkę polecam w 100 a nawet 200 procentach!Jest ciepłą,rodzinną historią.Czyta się ją niezwykle szybko i potrafi przyciągnąć czytelnika jak magnes!Daje dużo do myślenia i sprawia ,że na długo zostaje w pamięci.

Oby więcej takich tytułów!!

 

7 komentarzy:

  1. Lubię takie pozycje, z sagą rodzinną w tle, dlatego chętnie gdzieś na nią zapoluję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może sięgnę po tą pozycję, skoro tak bardzo polecasz! :)

    Pozdrawiam,
    lunafisher.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie bardzo interesuję się literaturą piękną, ale może kiedyś sięgnę po tę pozycję ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam jedną książkę tej autorki, niestety się rozczarowałam mocno. Ale może dam jej jeszcze jedną szansę, skoro tak polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś czytałam masowo tego rodzaju książki i mi się przejadły. Co za dużo to nie zdrowo :D Ale może sięgnę po nią, jak kiedyś znowu najdzie mnie ochota na sagę rodzinną ;)

    Pozdrawiam i zapraszam
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że po Twojej recenzji muszę gdzieś zapolować na tę książkę :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Całkiem niedawno czytałam tę książkę i potwierdzam, jest cudowna. To przepiękna historia, która ogromnie wzrusza. Szkoda tylko, że tak ciężko ją zdobyć.

    biblioteczkamoni.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń